Tavaramerkki

Tavaramerkki erottaa tietyn yrityksen tavarat ja palvelut kilpailijoiden vastaavista. Tavaramerkki antaa merkin haltijalle yksinoikeuden kyseisen merkin käyttöön, sekä oikeuden kieltää muita käyttämästä samaa tai samankaltaista merkkiä samojen tai samankaltaisten tavaroiden tai palveluiden yhteydessä. Kielto-oikeudesta johtuen, tavaramerkki on erittäin tehokas tapa saada suojaa omalle brändille. Tavaramerkki voi olla esimerkiksi sana, kuvio tai iskulause ja sen haltijana voi olla niin yritys kuin yksityishenkilökin. Tavaramerkki on voimassa 10 vuotta hakupäivästä ja sen voi uudistaa kymmeneksi vuodeksi kerrallaan.

Neuvomme kaikissa tavaramerkkeihin liittyvissä asioissa asiakkaan tarpeiden mukaan. Alla yleisimpiä tavaramerkkeihin liittyviä palveluitamme. Mikäli et löydä tarvitsemaasi, ota yhteyttä niin etsimme yrityksellesi sopivan ratkaisun.

Tavaramerkkisuoja

  • Ennakkotutkimusten teko ja analysointi maailmanlaajuisesti
  • Merkin rekisteröitävyyden arviointi ja tarpeen vaatiessa neuvonta vaihtoehtoisista suojamuodoista
  • Tavaramerkkien haku ja rekisteröinti maailmanlaajuisesti

Tavaramerkkivalvonta

  • Globaali valvontajärjestelmä kolmansien osapuolien hakemista sekoitettavista tavaramerkeistä Valvontapalvelun avulla pystymme reagoimaan nopeasti mahdollisiin kolmansien osapuolien hakemiin sekoittamisvaarassa oleviin merkkeihin, jolloin uhka on helpompi poistaa

Tavaramerkkistrategia

  • Neuvontapalvelut; neuvontaa kaikissa tavaramerkkeihin liittyvissä asioissa mukaan lukien asiakkaiden merkkien loukkaus ja kolmansien osapuolien tavaramerkit
  • Tavaramerkkien kumoamis- ja mitätöintikanteiden teko ja puolustaminen maailmanlaajuisesti
  • Tavaramerkkiväitteiden teko ja puolustus maailmanlaajuisesti, nimenmuutokset ja siirrot
  • Siirto- ja lisenssidokumenttien laatiminen
  • Tavaramerkkisalkun hoito

Muut tavaramerkkipalvelut

  • Tavaramerkkisalkun tarkastus ja sen heikkouksien ja vahvuuksien kartoittaminen
  • Suojausstrategian optimointi ja suojauksen implementointi maailmanlaajuisesti
  • Neuvonta ja suunnittelu liittyen tavaramerkkien käyttöön yrityksessä ja mainonnassa, esimerkiksi tavaramerkkien käyttöohjeistus